wtorek, 26 czerwca 2012

Sooooooooooooosy

Pin It
Już o tym pisałam, Dziś mnie nosiło. Żeby coś stworzyć, coś  urobić własnoręcznie. Od kilku dni nie mogę śpiewać.Nie śpiewam od kilku tygodni. Zostało mi gotowanie, moja druga forma ekspresji.

Od kiedy gotuję dla TL, który ma swoje smaki  niesmaki, a przede wszystkim dba o formę, prosi o zdrowe nietłuste, czasem bezmięsne dania, usiłuję znaleźć kompromis. Gotowanie dla mnie osobno nie ma sensu - i tak bardziej smakuję niż jem.

Wymyśliłam sobie, że będę przygotowywać dania z aromatycznymi sosami. Mięso może być chude, ziemniaki ugotowane na parze, makaron pełnoziarnisty a do tego, osobno podany gęsty/ostry/kaloryczny/tłusty/pikantny/słony/słodki -  pełen smaku i soczystości SOS.


Tak powstał też dzisiejszy obiad:
/ porcja dla 1,5 osoby/
Sznycel indyczy z sosem bekonowym podany na młodych ziemniaczkach z potrawką ogórkową

Indyk: plastry mięsa solimy i pieprzymy, gotujmy na parze.
Ziemniaki: obieramy, kroimy w duże kawałki, gotujmy na parze.

Sos bekonowy: 3 plasterki boczku surowego wędzonego, 2 ząbki czosnku, garść malin, 3 łyżki octu balsamicznego, szczypta cukru, mąka z wodą - do zagęszczenia, olej o neutralnym smaku do smażenia, pieprz, sól do smaku

Maliny ugniatamy z cukrem i octem. Boczek siekamy drobno, czosnek też, na oleju podsmażamy boczek  - mocno!, dodajemy czosnek, podsmażamy lekko, dokładamy malinowe puree, przesmażamy całość. Studzimy lekko, rozdrabniamy blenderem. Dodajemy trochę wody i wykładamy z powrotem na patelnię. Zagęszczamy minimalnie wodą z mąką. Doprawiamy solą i pieprzem.

Potrawka z ogórków: 5 mini ogórków konserwowych z chilli, 1/2 dużej cebuli, 1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę, 1 łyżeczka sosu rybnego, mąka z wodą - do zagęszczenia, olej o neutralnym smaku do smażenia, pieprz, sól do smaku

Przesmażamy olej z sosem rybnym i czosnkiem, dorzucamy cebulkę, rumienimy, dorzucamy ogórki, zagęszczamy, doprawiamy.








Brak komentarzy :

Prześlij komentarz