niedziela, 17 czerwca 2012

słodkie śniadanie na poprawę nastroju

Pin It
Coś się musiało wczoraj udać!
Chociaż po drodze zdążyłam rozstrzelić cukier w promieniu kilometra i rozlać stopione gorące masło drożdżówka wyszła IDEALNA. Puszysta, miękka. Smakowita.

Placek drożdżowy z owocami
/ na formę o średnicy 26 cm/

500 gr mąki pszennej
250 ml mleka
40 gr drożdży
80 gr masła
150 gr cukru
 4 żółtka
sól
1 łyżka cukru waniliowego
400-600 gr truskawek
cukier puder do posypania ciasta


Drożdże rozetrzeć z 1 łyżką cukru i ciepłym mlekiem, dodać 150 gr mąki, wymieszać / użyłam blendera/, przykryć i odstawić rozczyn na 1 godzinę w ciepłe miejsce. Do wyrośniętego rozczynu dodać żółtka utarte z cukrem, resztę mąki, sól. Wyrobić ciasto, wlać stopione masło, ponownie wyrobić i odstawić do wyrośnięcia / u mnie było to 30 minut, przy połowie składników - użyłam formy o śr. 18 cm i było naprawdę ciepło/. Wyłożyć ciasto do formy i ułożyć owoce. Pozostawić do ponownego wyrośnięcia / u mnie ok 30 minut/. Piec ok 40 minut w temp. 180-200 st. Gorące posypać cukrem pudrem. Ostudzić na kratce.


Przepis pochodzi z książki Kuchnia Polska. Dania na każdą okazję.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz