środa, 25 września 2013

kryzys środy - smacznego

Pin It Są takie dni, kiedy nie tylko nic mi się nie chce, ale też mam nieodpartą pokusę spektakularnie się z tym obnosić. Praca w urzędzie to praca dla osób o wielu  cenionych w społeczeństwie zaletach: skrupulatności, sumienności, terminowości, dokładności, dobrej organizacji pracy ( pojęcie dobra jest wszak względne) i punktualności. 
Żadnej z powyższych nie posiadam. 
Za to mogę się pochwalić zdążaniem ze wszystkim na ostatnią chwilę i absolutną niezdolnością akceptacji istnienia elektronicznego systemu obiegu dokumentów. Dlatego też moja kariera zawodowa nie rokuje. 
Ale gdzieś tak od czwartku do poniedziałku zupełnie mnie to nie martwi. 
Kryzys - tak, najprawdziwszy katastrofalny kryzys - przychodzi w Środę!
Po pierwsze - nękają mnie myśli o sensie. Poszukiwanie sensu w codziennym życiu jest jak wiadomo brzydkim nawykiem ludzi myślących, powszechnie uznawanym za bardzo wstydliwy i nieelegancki. 
Poddawanie w wątpliwość sensu idiotycznych rzeczy, które niczemu nie służą to koszmarne gigantyczne faux pas. Tym bardziej w środowisku urzędniczym. To dowód na kompletny brak profesjonalizmu.

Po drugie - śmieję się na głos i słucham muzyki (kiedy inni pracują w skupieniu gwarantującym zwiększoną efektywność).

Po trzecie  - wychodzę 2 minuty przed czasem (a czasem nawet 20 przed czasem).

Po czwarte - zaczynam maile od "witam" a nie od "szanowna pani" (pisząc do typiary z sąsiedniego pokoju).

Ogólnie masakra i hańba na skalę międzynarodową.

I można by się z tego śmiać, bo to wpis trochę w stylu korpo-buntownika. A jednak w Środę ten stan rzeczy wydaje mi się straszliwe dołujący. Odrażający wręcz. I potrzebuję odreagować byciem najgorszą wersją samej siebie. Tak złą i nieadekwatną do czegokolwiek, że jedynie KP mogłaby mnie zdystansować. 

W kontekście nakreślonego stanu rzeczy Daniem na środę nie może być nic innego jak tylko:


Pappardelle z wątróbką i oliwą truflową

2 porcje makaronu pappardelle ugotowanego al dente

4 wątróbki drobiowe
2 łyżki oliwy truflowej
2 łyżki octu balsamicznego
1-2 duże ząbki czosnku posiekanego drobno
1-2 cebuli posiekanej
1,5 łyżeczki suszonej pietruszki
pieprz i sól
pieprz cayenne

tarty parmezan lub inny twardy ser typu włoskiego do podania

Na rozgrzanej  oliwie zeszklić cebulę i czosnek, dodać pietruszkę, przekrojone na pół wątróbki.
Dodać ocet, pieprz, sól i pieprz cayenne (a ja daję naprawdę dużo czarnego pieprzu). 
Kiedy wątróbki będą podsmażone wymieszać całość z makaronem.
Posypać parmezanem i podawać z bardzo wytrawnym czerwonym winem.


Zdjęcie jest tak brzydkie, że Wam daruję. 

1 komentarz :

  1. Ale się uśmiałam :) Jesteś super. Ja też wychodziłam z biura wcześniej, jak tylko się dało. A kryzys miałam już od wtorku . Trzymaj się, jutro już czwartek, więc będzie Ci już znowu wszystko jedno ;)

    OdpowiedzUsuń