sobota, 28 lipca 2012

moje hendauty, słabości i królestwo

Pin It
Obiecałam, że napiszę o włoskiej książce kucharskiej, którą przywiózł mi TL.

Z natury mało subtelna zareagowałam lekkim skrzywieniem na książkę zamiast parmezanu lub innych jadalnych prezentów.
Do tego książka z 5 zdjęciami na krzyż z chamskim papierem - najtańszym i cienkim.
Oczekiwałam lśniących kartek i gigantycznych, zachęcających obrazków.
Jeśli zalecenie o nieocenianiu po pozorach gdzieś się sprawdziło to na pewno w tym przypadku.
Jestem absolutnie zachwycona książką od TL!!!!
Przepisów jest ponad 1600.
Pochodzą z włoskich knajp, restauracji, trattorii i osterii ze wszystkich regionów.
Przy każdym przepisie nazwisko szefa kuchni lub autora dania lub jakaś inna kluczowa informacja.
I UWAGA- totalnie mnie to rozkochało:
przy każdym przepisie sugerowane wina!!!!!

Czytam sobie teraz tę książkę do poduszki i zachwycam: spaghetti al gusto di pop corn,con fave secche e maggiorana!

Zobaczymy jeszcze jak się sprawdzą przepisy w praktyce ale na razie pełnia szczęścia. :)

Il Mangiorozzo to wydawany co roku we Włoszech przewodnik po najlepszych lokalach, gastronomicznych, redagowany przez Carlo Combi. Tak pisał o edycji 2010 Luciano Pignatore na swoim blogu:

"Powraca do księgarń Mangiarozzo Carlo Combi wydany przez Newton Compton. To podróż przez biografie, miejsca i smaki prawdziwej włoskiej kuchni. Książka, która jest bestsellerem, najbardziej opiniotwórcza, pierwsza, która skupiła się na potrawach regionalnych i restauracjach rodzinnych, w czasach modnego rewizjonizmu gastronomicznego."


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz